Festiwal w Chinach – 2017
Przestrzeń Wolności – koncert na Placu Zamkowym w Warszawie
13 października, 2018

Corfu, Grecja 2018

Wraz z Chórem Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu w 2018 roku wyruszyliśmy na podbój Grecji. Najpierw jednak zwiedziliśmy Budapeszt i zobaczyliśmy malowniczą Macedonię. Na konkursie zorganizowanym na wyspie Korfu zgarnęliśmy dwa złote dyplomy i walczyliśmy o Grand Prix. Wracając nabraliśmy sił w Belgradzie i po 10dniowej wycieczce po czarujących Bałkanach wróciliśmy do Polski z dwoma złotami.

Nasza przygoda rozpoczęła się we Wrocławiu, gdzie w maju zaczęliśmy przygotowania do letniego wyjazdu. Przed wyjazdem zaśpiewaliśmy wspólnie kilka koncertów i perfekcyjnie opanowaliśmy materiał. Naszym pierwszym przystankiem w bałkańskiej przygodzie była stolica Węgier, w której spędziliśmy prawie trzy dni. Widok ze Wzgórza Gellerta zapierał nam dech w piersiach, mogliśmy spoglądać stamtąd na położony nad Dunajem Budapeszt. W naszym menu nie zabrakło tradycyjnego gulaszu i langosza. Niespodziewanie zwiedziliśmy też Skopje, gdzie skosztowaliśmy prawdziwej baklawy i kawy, która postawiła nas na nogi.
W raz z rosnącą temperaturą czuliśmy, że konkurs coraz bliżej. Już pierwszego dnia festiwalu zaśpiewaliśmy kilka rozrywkowych utworów i porwaliśmy grecką publiczność. Wieczorem wspólnie z wszystkimi chórami przeszliśmy wąskimi uliczkami starego miasta pod zabytkową fortecę, gdzie odbyło się oficjalne rozpoczęcie festiwalu. Następnego dnia w bojowych nastrojach wyruszyliśmy walczyć o zwycięstwo w dwóch kategoriach. Pierwszy koncert miał miejsce w Kościele św. Jerzego, gdzie w raz z naszym solistą - Michałem Ziemakiem wykonaliśmy utwory w kategorii muzyka ortodoksyjna. Wieczorem startowaliśmy z przygotowanym repertuarem w kategorii głównej, gdzie zaśpiewaliśmy m.in.: “Na niebieskiej ciepłej łące” skomponowanej do słów M. Pawlikowskiej- Jasnorzewskiej, “A Hymn to The Virgin” B. Brittena, “Psalm Radosny” T. Szeligowskiego. Jeszcze tego samego dnia dostaliśmy informację o tym, że zostaliśmy zakwalifikowani do koncertu Grand Prix. Bardzo ucieszyła nas ta informacja, ale również zmobilizowała do dalszych prób. Koncert pięciu wyróżnionych zespołów odbył się w dniu zakończenia festiwalu i prosto z teatru, w którym wykonaliśmy 2 utwory: “Powiadają żem jest ładna” oraz “Alleluja“ R. Twardowskiego, przeszliśmy do zabytkowej fortecy, w której nastąpiło oficjalne zakończenie festiwalu i ogłoszenie wyników.

Tam dowiedzieliśmy się, że zdobyliśmy 2 złote dyplomy!
Po konkursowych zmaganiach wreszcie nadeszła chwila wytchnienia. Kiedy z Polski spływały gratulacje, a nasze media społecznościowe pękały w szwach, my wylegiwaliśmy się na plaży i kąpaliśmy się w basenie. Wracając promem o zachodzie słońca pożegnaliśmy grecką wyspę i wyruszyliśmy do Belgradu, gdzie odpoczywaliśmy w Hostelu położonym na Dunaju. I tak wypoczęci i jeszcze bardziej zmotywowani do dalszej pracy, przybyliśmy do Polski z dwoma złotymi medalami.